Varför och hur länge.

Information och fakta.
Användarvisningsbild
Lars Lindblom
Moderator

Varför och hur länge.

Inlägg#1 » lör 01 aug 2015, 07:21

Jag vill bara vara FRISK

Kan jag genom att äta på ett visst sätt bli friskare i min sockersjuka, så kommer jag inte nöja mig med att bara göra det halvbra, för jag vill bli gammal och var så frisk som möjligt. Jag är på inget sätt perfekt och trampar fel i mellan åt, men det gäller bara att starta om (direkt).
Jag har en sak jag inte gör och det är att regelbundet unna mig kost, som jag mår skit av. Jag har varit sjukligt fet och är det inte längre, med ett BMI på 24 så borde jag vara färdig med LCHF. Tyvärr är det inte så för en sockersjuk, min kropp kan inte hantera kolhydrater och det är bara att fortsätta.
De jobbigaste är alla dessa som hela tiden hävdar att jag inte kan fortsätta så här. Jag kan inte se insulin och läkemedel, som ett alternativ. Tanken att bli sämre varje år som går, vilket så fint kallas "naturalförloppet" av vården. Det finns statistik på hur mycket sämre jag skall bli varje år.
Äter man LCHF kan man vända förloppet och bli bättre, men man kommer aldrig att tåla kolhydrater och socker. Man är sockersjuk för livet. Jag är typ2 och kan vara helt medicin fri på LCHF. Tyvärr har inte typ1 möjlighet att bli helt medicin fria om de inte har en restproduktion av insulin kvar. Man måste ha insulin i kroppen, för att överleva.
Komplikationer hör ihop med högt blodsocker och stora insulin mängder. Inget läkemedel är utan biverkning. Idag lever en diabetiker 10 år kortare liv än en icke diabetiker. Man har en massa komplikationer beroende, av att fina blodkärl och nerver inte klarar av belastningen.
Jag tänker fortsätta med att hjälpa alla som vill ha hjälp, men jag tänker inte missioner om min lösning med kost och sockersjuka, för jag har inte tid eller lust. Alla kan göra vad dom vill, men jag är fanatisk på en punkt ingen har rätt att störa gruppen Olydiga DIABETIKER i det vi gör. Gruppen är till för att göra enbart en sak och det är att hjälpa dem som vill ha hjälp.

Återgå till "LCHF"