[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 561: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 617: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 1065: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3925)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 1065: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3925)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 5312: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3925)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 5312: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3925)
Socker istället för fett? - Olydiga DIABETIKER

Socker istället för fett?

Information och fakta.
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Användarvisningsbild
Lars Lindblom
Moderator
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Socker istället för fett?

Inlägg#1 » tor 02 jul 2015, 15:39

Man har en massa nyttiga saker som borde vara ett bra alternativ även, som en del av LCHF. Sedan händer något mindre positivt, det dyker upp smaksatta varianter. Den smaksatt varianten innehåller lika mycket socker som Coca-Cola. Ett innehåll på 16 sockerbitar i en smaksatt mjölkprodukt om 500 gram, gör den mer eller mindre giftig, för mig som diabetiker. Sött och gott kanske, men inte mat.

Idag kan man inte skriva kvarg, fil eller yoghurt, är bra mat vid LCHF. Man måste fortsätta med att säga läs, vad det är för innehåll. Tillsatt socker, så är det inte ätbart. Man kan smaksätta med sockrad sylt själv utan att komma upp i samma höga mängd socker som industrin använder.

Socker är billigt och det gör att man tjänar pengar på att sälja socker, dolt i andra produkter. Man måste hela tiden använda sitt mentala förstoringsglas och läsa det finstilta. Jag tycker det är för jävlig, skulle vilja att dessa produkter märktes extra tydligt. Livsmedelsverkets gröna nyckelhål finns på en del av dessa dåliga produkter, om de innehåller mindre fett.

Jag undviker det gröna nyckelhålet i min kost och för mig är dessa fettreducerade produkter riskprodukter, för min hälsa. Nyckelhålet ser jag som en grön dödskalle, som varnar för fara, en produkt med lite fett och mycket kolhydrater.

Den Olydige Diabetikern

(av Lars Lindblom 29 maj 2015 på Facebook)

Återgå till "LCHF"