Kostråden vården ger är fel.

Information och fakta.
Användarvisningsbild
Lars Lindblom
Moderator

Kostråden vården ger är fel.

Inlägg#1 » tis 07 jul 2015, 22:44

Att försöka vara konsekvent i det man gör, kan av en del andra uppfattas, som man är fanatisk.

Det finns inga enkla lösningar och allt vi gör i livet, har ett mål och syfte. Det gäller åtminstone de som försöker planera sin handlingar, jag vet att de provocerar skiten ur alla kolhydrat beroende, att jag säger att man blir friskare utan kolhydrater om man är sockersjuk.

Typ1 diabetiker, tror ofta att de är en bättre sorts diabetiker, som själv inte behöver agera utan enbart ta insulin, efter vad de äter. Jag är beroende av den kunskap jag har inte enig med den slutsatsen. Jag vet att de blir friskare om de också tänker på vad det äter.

Jag har ingen formell makt att göra något, jag framför enbart en åsikt om att något är allvarligt fel, när vården säger att man skall äta det man inte tål. Jag kan inte förstå dessa råd, då man rekommenderar att vi skall ha hälften av vår energi från något vi inte tål. När kolhydrater dessutom inte är essentiella, så blir det väldigt magstarkt för mig, att läsa dessa rekommendationer. Varför gör de så, jag önskar att jag visste. Jag ser att det finns företag som gör stora vinster på att det är så, men kan det vara så illa att ingen vågar tänka själv. Det kan väl inte vara möjligt att med pengar få en lögn att bli sanning.

Den Olydige Lars

Jessica Seger
Moderator

Re: Kostråden vården ger är fel.

Inlägg#2 » tis 07 jul 2015, 23:13

Jag är inte sockersjuk enligt vården. Men min kropp säger att jag är kolhydratöverkänslig. Mitt eget bevis för det är att jag idag har ett fastesocker som ligger på eller under 4. Som guldbonus så har jag gått ner samtliga oönskade kilon, plus tio till.

Återgå till "Diabetes"