Socker

Texter av Nisse Simonsson, pensionerad läkare från Östersund med ett passionerat intresse för sambandet mellan vad vi äter och hur vi mår. "Jag är en brett vidareutbildad allmänkirurg och pensionerad överläkare i kirurgi och det räcker för mig." skriver han själv.
Användarvisningsbild
Titti Thenander
Forumadministratör
Kontakt:

Socker

Inlägg#1 » mån 27 jul 2015, 15:25

Satt idag söndagsmorgon och tittade på en föreläsning på UCTv (University of California) där finns det mängder av nyttigheter. Jag tittade då på:
Learn The facts about sugar, how sugar impacts your health, med en panel av duktiga "lärde".
Det verkar som hela världen nu utom Läkemedelsverket har insett att det är inte fett som är boven bakom ökningen av demens, cancer och hjärtsjukdomar: Det ÄR sockret. Men rekommenderar över 50% kolhydrater socker. VARFÖR: jo de industribetalda professorerna VET att kolhydrater i levern omvandlas till fett.

Om fettet stiger kan BIG PHarma sälja mera kolesterolsänkare.
Blodfettet stiger inte av fett tillfört i dieten. Det är en lika gammal och dålig SANNING som att man botar folks sjukdomar med jorddragning och åderlåtning.
Men så länge som mammor som handlar stordelen av maten ALDRIG läser innehållsförteckningen på maten, så får vi en generation som slutar sitt sista decennium som handikappade av högt blodtryck, åderförkalkning och cancer.

Learn the facts about sugar

Sugarscience
"Vill du inte ha mig som jag är så är det inte mig du vill ha..."

Återgå till "Nisse Simonsson"