Om jag skulle drabbas av cancer...

Texter av Nisse Simonsson, pensionerad läkare från Östersund med ett passionerat intresse för sambandet mellan vad vi äter och hur vi mår. "Jag är en brett vidareutbildad allmänkirurg och pensionerad överläkare i kirurgi och det räcker för mig." skriver han själv.
Användarvisningsbild
Titti Thenander
Forumadministratör
Kontakt:

Om jag skulle drabbas av cancer...

Inlägg#1 » mån 27 jul 2015, 00:04

Om jag eller någon i min absoluta närhet skulle drabbas av cancer skulle jag försöka hjälpa kroppen att klara av det hela.

Jag räknar upp ett antal faktorer som verkar kunna vara bra dels för att förebygga och dela att hjälpa kroppen att se till att cancern inte kommer tillbaka.

1. Läsa boken anticancer av David Servain Schreiber.

2. Se programmet CNN 60 minutes Is sugar toxic.

3. Läsa Ann Fernholms bok, först sidorna 150 och framåt.

4. Se professor Ingemar Ernbergs föreläsning: Cancerceller älskar socker. Otto Warburg hade rätt för 90 år sedan.

5. Sluta röka om nu någon fortfarande gör det.

6. Gå igenom föreläsningar på Youtube av tex professor Cedric Garland, Michael Hollic.

7. Kolla igenom Grassroots health.

8. Äta D vitamin 5000 IE dagligen.

9. Ta omega 3 i dubbel dos. Minska Omega 6 = växtoljor och Margarin.

10. Börja regelbunden motion. Det minskar insulinresistensen. En timmes någorlunda rask promenad dagligen. Man skall kunna prata men inte sjunga.

11. Se till att mina insulin och blodsockervärden låg klart nedom normalgränserna. Kolla HbA1c, fasteinsulin.

12. Äta strikt LCHF för att gå ner rejält i vikt.

13. Skulle jag hoppa över är lite skrockfull.

14. Följa de råd jag får av min läkare som inte går emot ovanstående.15. Titta på Gregg Schwalffenbergs föreläsningar 1-3 på Youtube.

16. Äta Curcurmin, dricka grönt te, äta mängder av bär typ blåbär och svarta vinbär som är kraftigt laddade med antioxidanter.

17. Minska stress och sova regelbundet.

18. Se till att den läkare jag har är en optimist som talar om att chanserna finns i väntan på att forskarna hinner hitta the magic bullett.

19: Ta en multivitamin tablett dagligen.

20. Äta svenskt kött. Äta riktiga fetter typ smör och grädde. Men inga kolhydrater.

21: Sola lagom. Max en halvtimme oskyddat, se till att de solkrämer man köper släpper igenom UVB och stänger ute UVA ljus.

22. Minska mängden gluten i kosten

23: Försöka inse att jag kanske med mina egna insatser kan hjälpa kroppen att bli en överlevare.

24: Ta till mig att WHO säger att 80% av all vuxencancer kan förebyggas.

25. Att bearbeta min attityd att jag skall vara en av dem som kommer att överleva.

26. Med kosten BOTA min eventuella Diabetes2 eftersom Diabetes2 medverkar till bildningen av cancerceller. Tex bota med LCHF.

Summan av kardemumman är att minska alla faktorer som kan ge ett inflammatoriskt påslag i kroppen. Minska min eventuella insulinresistens på grund av för mycket kolhydrater socker eldar på inflammationen.

Antalet cancerfall ökar kraftigt och kommer att fortsätta öka. Forskningen går långsamt och under tiden kan jag hjälpa mig själv.

Vi måste invänta forskningen men i väntan på att forskningen hinner ikapp försöka minska riskerna att få cancer och när vi har fått den se till att optimera kroppens förmåga att hjälpa sig själv.
"Vill du inte ha mig som jag är så är det inte mig du vill ha..."

Återgå till "Nisse Simonsson"