Personliga reflektioner av Lars Lindblom

Användarvisningsbild
Lars Lindblom
Moderator

Personliga reflektioner av Lars Lindblom

Inlägg#1 » ons 08 jul 2015, 14:33

Alla bör ta ansvar för sina egna liv. Vi har en skyldighet mot oss själva, att ta det uppdraget på allvar. Tar vi inte tag i det själva, kommer det inte att bli bra. Jag har gjort mina val och försöker leva efter den kunskap jag har.

Är det nu bara så enkelt att man hittar, sanningen och sedan bara kör på och vet att man har rätt. Självklart är det inte så, jag har också litat på kostråden jag fick av vården, men jag trodde inte på det väldigt länge. Det stämde inte med vad min blodsockermätare sa. Jag var arg och frustrerad och matvägrade i 14 dagar, jag sprang 25 km varje dag. När jag till sist fick nog var när läkaren sa till mig att jag skulle äta mindre och röra mig mer, så skulle jag må bättre.

För att orka är man tvungen att inte ta strid, jag skulle inte orka om jag hela tiden försökte "rädda" alla. Det går enbart att hjälpa dem som vill ha hjälp. Det sliter oerhört mycket att behöva kasta ut folk, men det är enda chansen att det skall fungera. jag startade morgonen med en sådan strid så nu är den här dagen inte en bra dag för mig. Hade jag haft obegränsat med tid och ork, så skulle jag kanske kunna hjälpa enstaka av de jag slängt ut. Många har kommit tillbaka och fått en ny chans, det värsta är att jag kommer ihåg dem.

(från Facebook 12 juni)

Återgå till "Personliga berättelser"